Enphase-account overdragen

Enphase-account overdragen

Hoe kan ik mijn Enphase-account overdragen aan de nieuwe bewoners van mijn woning?

Als u naar een nieuwe woning verhuist, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de nieuwe bewoners toegang hebben tot hun eigen Enphase-account voordat u vertrekt.  Gelukkig is het overdragen van uw Enphase-account aan de nieuwe bewoners een eenvoudig proces, dat u kunt voltooien via de website van Enlighten.

Om uw Enphase-account aan de nieuwe bewoners over te dragen, volgt u de volgende stappen:

Voer uw Enphase-gebruikersnaam en -wachtwoord in om in te loggen op uw account.
Klik op het tabblad ‘Systeem’ om toegang te krijgen tot informatie over uw Enphase-systeem.
Zoek het serienummer van uw Enphase Envoy (gateway), het systeem-ID (Locatie-ID) voor Enlighten en de postcode (Zip) van uw woning. Dit zijn allemaal gegevens die u nodig hebt om het overdrachtsproces te voltooien.
Ga vervolgens naar de overdacht pagina van Enlighten.
Log hier opnieuw in indien hierom gevraagd wordt.
Voer de eerder opgezochte gegevens in en let bij ‘Zip’ op de spatie.
Voer de contactgegevens van de nieuwe bewoners in, inclusief hun naam, e-mailadres en telefoonnummer.
Klik op ‘Verstuur’ om het verzoek om overdracht van het Enphase-account te versturen naar Enphase.
Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat het verzoek om overdracht wordt verwerkt, dus zorg ervoor dat u op tijd de stappen volgt om ervoor te zorgen dat de overdracht van het Enphase-account soepel verloopt. Als u vragen hebt over het proces, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. Zo kunt u ervoor zorgen dat de nieuwe bewoners van uw woning zonder problemen toegang hebben tot hun Enphase-account en het systeem kunnen gebruiken vanaf de eerste dag dat ze in hun nieuwe woning zijn.

Mocht u er niet direct uitkomen kunt u tevens op de volgende pagina kijken: Hoe draag ik de eigendom van een Enphase systeem over?
    • Related Articles

    • Enphase garantie-beperkingen

      Enphase biedt 25 jaar onderdeelgarantie, maar slechts 2 jaar arbeidsgarantie. Houd hier rekening mee bij eventuele werkzaamheden.
    • Woning verkopen met zonnepanelen, een thuisbatterij of laadpaal

      Als u uw woning te koop zet en van plan bent te verhuizen, is het belangrijk om na te denken over de zonnepanelen, uw thuisbatterij of laadpaal op, aan in uw huidige woning. In dit artikel leggen we u kort uit wat u in acht moet nemen voordat u de ...
    • Enphase Envoy rapporteert niet verhelpen

      Zelf de foutmelding “Envoy Rapporteert niet” verhelpen. Ziet u in uw Enlighten app de foutmelding “Envoy Rapporteert niet”? Dat betekent dat Enlighten op dat moment geen verbinding heeft met uw Envoy. De monitoringsmodule is niet in staat om de ...
    • Enphase micro-omvormers rapporteren niet

      Hoe los ik het probleem ‘Enphase micro-omvormers rapporteren niet’ op? Als u de melding “Microinverters not reporting” in de Enlighten-app ziet, betekent dit dat één of meerdere micro-omvormers niet communiceren met de Envoy. Dit probleem kan ...
    • Mijn Enphase Envoy/gateway is gestopt met functioneren

      Mijn Enphase Envoy/gateway is gestopt met functioneren. Hoe los ik dit op? Om dit probleem op te lossen moet er gecontroleerd worden of de lampjes op het kastje nog wel branden. Als dit niet het geval is, moet u controleren of het kastje is ...