Micro staat “NC” (No Communication) in EMA-monitoring

Micro staat “NC” (No Communication) in EMA-monitoring

Oorzaak: De micro communiceert niet met de ECU.
Oplossingen:

Controleer of de ECU stroom heeft en correct verbonden is.

Zorg dat de UID van de micro juist is ingevoerd.

Wacht 10–30 minuten voor verbinding.

Controleer of het lampje op de micro groen is.

Breng de ECU dichter bij de micro’s.
    • Related Articles

    • Eén micro-inverter produceert veel minder (of 0 W) dan de rest

      Oorzaak: Defecte panelen, micro of bekabeling. Oplossing: Laat een technicus ter plaatse zoeken: kabels, connectoren, of vervanging van unit is vaak nodig.
    • Nieuwe micro’s geven geen output

      Oorzaak: Mogelijk onjuiste aansluiting of mismatch in connectoren. Oplossing: Controleer aansluitingen en kabeltypes; sommige oudere systemen gebruiken andere connectoren.
    • Enphase micro-omvormers rapporteren niet

      Hoe los ik het probleem ‘Enphase micro-omvormers rapporteren niet’ op? Als u de melding “Microinverters not reporting” in de Enlighten-app ziet, betekent dit dat één of meerdere micro-omvormers niet communiceren met de Envoy. Dit probleem kan ...
    • Halverwege de dag stopt de productie van energie

      Oorzaak: Oververhitting of slechte communicatielijnen (AC-comm). Oplossingen: Laat heater checken/verwijder de micro van de warme plek. Verbind ECU direct met een WAN-poort in router (zonder stekkerdoos). Controleer bekabeling, zekering in de ...
    • Intermitterende uitval (zonnige dagen)

      Oorzaak: Mogelijke grid-instellingen, communicatie of firmwareproblemen. Oplossingen: Laat installer grid profile controleren of ECU resetten. Soms is vervanging van de micro de snelste oplossing als het probleem steeds bij dezelfde unit optreedt.