Om de werking van uw Goodwe omvormer te optimaliseren, kan het soms nodig zijn om de WiFi-verbinding te herstellen. Er zijn twee verschillende methoden om dit te doen, afhankelijk van het serienummer van uw omvormer. Om te bepalen welke methode geschikt is voor uw omvormer, raadpleegt u het serienummer. In dit artikel leggen we uit hoe u de WiFi-verbinding van uw Goodwe omvormer kunt herstellen.
Om de WiFi-verbinding van uw Goodwe omvormer te herstellen kunt u met uw telefoon, tablet of laptop inloggen op de omvormer via het volgende stappenplan.
1) Maak verbinding met Solar-WiFi in de instellingen app van uw telefoon, tablet of laptop.
Internet browser openen, Typ in de internetbrowser het adres: 10.10.100.254 wanneer de serienummer van de omvormer met een 1 begint of typ in 10.10.100.253 wanneer de serienummer van de omvormer met een 9 begint.
Login: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: admin
Klik op ‘Start setup’.
Klik uw eigen WiFi netwerk aan en vervolgens op ‘Next’.
Vul het wachtwoord van uw WiFi netwerk in en klik op ‘Next’.
Klik op ‘Complete’. Hierna zal het gele lampje op de omvormer na een tijdje constant moeten gaan branden, dit betekent dat de omvormer weer verbonden is met uw WiFi netwerk en de gegevens weer door kan geven aan SEMS Portal. U kunt hierna uw telefoon/tablet of laptop weer verbinden met uw thuisnetwerk zodat u weer verbonden bent met het internet.
Lukt het niet om de omvormer te verbinden? Ga dan bij uw internetprovider na of de ingang van de omvormer niet geblokkeerd wordt in uw router.
Zorg ervoor dat bij omvormers van voor 2019 dat tcp.goodwe-power.com port: 20001 in uw router openstaan. Bij omvormers van na 2019 moet
www.goodwe-power.com port:80 openstaan.
Wilt u verder nog vrijblijvend advies over zonnepanelen, een omvormer, een thuisbatterij of een laadpaal? Laat uw gegevens achter
op onze contactpagina en wij nemen spoedig contact met u op.