Er knippert een oranje lampje op de GoodWe omvormer​

Er knippert een oranje lampje op de GoodWe omvormer​

Om de werking van uw Goodwe omvormer te optimaliseren, kan het soms nodig zijn om de WiFi-verbinding te herstellen. Er zijn twee verschillende methoden om dit te doen, afhankelijk van het serienummer van uw omvormer. Om te bepalen welke methode geschikt is voor uw omvormer, raadpleegt u het serienummer. In dit artikel leggen we uit hoe u de WiFi-verbinding van uw Goodwe omvormer kunt herstellen.

Zie de onderstaande tabel voor uitleg over de lampjes van de omvormer:

Om de WiFi-verbinding van uw Goodwe omvormer te herstellen kunt u met uw telefoon, tablet of laptop inloggen op de omvormer via het volgende stappenplan.

1) Maak verbinding met Solar-WiFi in de instellingen app van uw telefoon, tablet of laptop.


Internet browser openen, Typ in de internetbrowser het adres: 10.10.100.254 wanneer de serienummer van de omvormer met een 1 begint of typ in 10.10.100.253 wanneer de serienummer van de omvormer met een 9 begint.


Login: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: admin


Klik op ‘Start setup’.


Klik uw eigen WiFi netwerk aan en vervolgens op ‘Next’.


Vul het wachtwoord van uw WiFi netwerk in en klik op ‘Next’.


Klik op ‘Complete’. Hierna zal het gele lampje op de omvormer na een tijdje constant moeten gaan branden, dit betekent dat de omvormer weer verbonden is met uw WiFi netwerk en de gegevens weer door kan geven aan SEMS Portal. U kunt hierna uw telefoon/tablet of laptop weer verbinden met uw thuisnetwerk zodat u weer verbonden bent met het internet.


Lukt het niet om de omvormer te verbinden? Ga dan bij uw internetprovider na of de ingang van de omvormer niet geblokkeerd wordt in uw router.

Zorg ervoor dat bij omvormers van voor 2019 dat tcp.goodwe-power.com port: 20001 in uw router openstaan. Bij omvormers van na 2019 moet www.goodwe-power.com port:80 openstaan.

Wilt u verder nog vrijblijvend advies over zonnepanelen, een omvormer, een thuisbatterij of een laadpaal? Laat uw gegevens achter op onze contactpagina en wij nemen spoedig contact met u op.

    • Related Articles

    • Er brandt een rood lampje op de GoodWe omvormer

      Als u een eigenaar bent van een GoodWe omvormer, kan het voorkomen dat u op een dag merkt dat het rode lampje op de omvormer brandt. Dit is een indicatie dat er iets mis is met uw systeem en kan betekenen dat u geen energie meer van uw zonnepanelen ...
    • Woning verkopen met zonnepanelen, een thuisbatterij of laadpaal

      Als u uw woning te koop zet en van plan bent te verhuizen, is het belangrijk om na te denken over de zonnepanelen, uw thuisbatterij of laadpaal op, aan in uw huidige woning. In dit artikel leggen we u kort uit wat u in acht moet nemen voordat u de ...
    • Hoe vraag ik een duurzaamheidslening aan bij het SVn?

      Het aanvragen van een duurzaamheidslening bij het SVN kan best lastig zijn. Om u te helpen hebben wij het proces hieronder stap voor stap beschreven. Als u hier even de tijd voor neemt, kunt u spoedig genieten van zonnepanelen. Heeft u nog vragen? ...
    • Zijn er subsidies beschikbaar?

      Op dit moment zijn er in Nederland geen landelijke subsidies, maar wel mogelijkheden zoals BTW teruggave of lokaal gerichte regelingen.
    • Halverwege de dag stopt de productie van energie

      Oorzaak: Oververhitting of slechte communicatielijnen (AC-comm). Oplossingen: Laat heater checken/verwijder de micro van de warme plek. Verbind ECU direct met een WAN-poort in router (zonder stekkerdoos). Controleer bekabeling, zekering in de ...